Mohd Fadhli Mohd Shas



Biodata
Nama: Mohd Fadhli Mohd Shas
Date of Birth: 21.01.1991
Position: Defender
Shirt number: 27
Height: 1.79m
Weight: 80kg
Current club: Harimau Muda A

Mohd Fadhli Mohd Shas adalah pemain bola sepak Malaysia yang kini memainkan sebagai Defender untuk Harimau Muda A di Liga S.. Beliau juga merupakan ahli Malaysia kanan pasukan bola sepak dan Malaysia U-23 skuad.

Fadhli, bersama Irfan Fazail dan Wan Zack Haikal, Malaysia yang pertama untuk bermain di Liga Slovakia dengan Zlaté Moravce.

Fadhli dilahirkan di Lumut, Perak tetapi keluarganya berpindah ke Johor ketika dia masih kecil. Beliau meninggalkan Johor untuk menghadiri Sekolah Sukan Bukit Jalil negara.
Selepas menamatkan pengajian di Sekolah Sukan Bukit Jalil, Beliau menyertai Harimau Muda pada tahun 2008. Fadhli, bersama Wan Zack Haikal Wan Noor dan Mohd Fandi Othman, Harimau Muda menjadi satu pasukan yang kuat dan mahkota juara Liga Perdana 2009 di bawah pengurusan Ong Kim Swee.
Pada September 2011, Fadhli telah bermain untuk pasukan Slovakia, FC ViOn Zlaté Moravce untuk pinjaman 3 bulan dari Harimau Muda A. [2] [3] Fadhli membuat penampilan sulungnya dengan pasukan dalam kemenangan 3-0 menentang Spartak Myjava, akan datang pada minit ke-82 menggantikan Martin Babic. [4] Fadhli kembali ke Harimau Muda A sejurus selepas kewajipan negara di 2011 Sukan SEA. Secara keseluruhan, Fadhli menguruskan untuk membuat hanya 1 penampilan rasmi untuk Zlaté Moravce.Early 2012, laman web yang popular untuk bola sepak berita, Goal.com telah menamakan Fadhli di Asia Di bawah 23 Best XI bagi 2011 tahun.

Pada bulan November 2010, Fadhli telah dipanggil ke skuad kebangsaan Malaysia oleh jurulatih K. Rajagopal untuk AFF Suzuki Cup 2010. Malaysia memenangi gelaran 2010 AFF Suzuki Cup buat kali pertama dalam sejarah mereka.

http://www.facebook.com/FadhliShas

Kekasih Fadhli shas:

http://www.facebook.com/syafika.fika