Muhamad Nazmi Faiz bin Mansor


Name : Muhamad Nazmi Faiz bin Mansor

Nama Panggilan : Nami,  Nazmi

Tarikh Lahir : 16 Ogos 1994

Tempat Lahir : Kuala Lumpur

Asal : Keramat, Kuala Lumpur

Umur : 17 Tahun

Tinggi : 1.67m

Posisi : Tengah

Pasukan : Harimau Muda B

Antarabangsa : Harimau Muda (Bawah 23)

Muhamad Nazmi Faiz Mansor adalah seorang pemain bola sepak Malaysia yang sekarang ini bermain untuk kelab Beira-Mar yang berpengkalan di Portugal sebagai seorang pemain tengah.

Nazmi telah menjadi sebahagian daripada skuad kebangsaan Malaysia B-23 yang telah memenangi pingat emas di dalam Sukan Asia Tenggara 2011 bagi kali kedua di dalam sejarah mereka.


Pada 21 Mei 2012, Nazmi berjaya menandatangani kontrak 3 tahun dengan kelab year contract with Portugal, S.C. Beira-Mar setelah berjaya dilihat oleh peninjau bakat yang berpengkalan di Aveiro.

Demi bagi membantu skuad Harimau Muda beraksi di Temasya Sukan SEA Indonesia 2011 yang baru berakhir, pelajar Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) ini sanggup menangguh peperiksaan SPM yang sepatutnya didudukinya mulai 14 November lepas.

Pengorbanan pemain yang memakai jersi nombor 21 ini berbaloi apabila skuad Bawah 23 Tahun Negara berjaya meraih emas dengan menewaskan Indonesia.

Nazmi  yang baru sahaja mengikat kontrak tiga tahun bersama kelab Portugal, Beira-Mar, Nazmi Faiz pula dikhabarkan bakal menerima gaji bulanan sebanyak RM 300,000. Ejen Nazmi, Marco Guimaraes, mengakui jumlah gaji yang bakal ditawarkan kepada tonggak skuad bawah 22 tahun itu adalah sangat lumayan bagi seorang pemain muda dari Asia Tenggara, bagaimanapun beliau enggan mendedahkan jumlah sebenar yang akan diterima oleh anak buah Ong Kim Swee itu.

"Terpulang kepadanya (Nazmi) sama ada untuk mendedahkannya atau tidak, katanya.

Dalam perkembangan lain, akan mula menyertai latihan bersama Beira-Mar selepas pusingan kelayakan Piala AFC bawah 22 tahun yang akan bermula 21 Jun sehingga 4 Julai nanti, Nazmi akan turut ditemani pengendali Harimau Muda, Ong kim Swee.

Selain menguruskan soal kontrak dengan kelab tersebut, Kim Swee yang berada di sana selama seminggu akan turut membantu anak buahnya menyesuaikan diri sebagai pemain professional di kelab Eropah itu.

http://www.facebook.com/NazmiFaiz21

http://www.facebook.com/pages/Nazmi-Faiz-Mansor/158542137576491

Rasanya masih ada yang tertanya status hubungan pemain bolasepak Nazmi Faiz dengan wanita yang bernama Tengku Fiella. Dan melalui gambar-gambar yang kami terima melalui mesej pembaca ini, sudah sah memang Nazmi dan Tengku Fiella mempunyai hubungan istimewa.

http://www.facebook.com/tengku.fiella.7